Suna-ne:

0752.666.333

Scrie-ne pe email:

office@birouconstataridaune.ro

centru daune

Ghid complet pentru verificarea periodica a masinii – sfaturi esentiale de la un centru de daune!

Este foarte important ca masina ta sa fie verificata periodic, pentru a se confirma siguranta acesteia – din toate punctele de vedere. Pentru multi, aceasta verificare vine sub forma ITP-ului, care se realizeaza o data la doi ani, un an sau mai des, in functie de caz. Totusi, acesta poate sa nu fie de ajuns pentru ca tu sa ai garantia ca pornesti la drum in siguranta!

De exemplu, in cazul unei masini noi, ITP-ul se realizeaza o data la trei ani. Multe lucruri se pot schimba in trei ani – de exemplu, calitatea anvelopelor. Acest lucru ar trebui verificat frecvent, de catre proprietarul masinii. De altfel, trebuie sa inveti sa ai grija de masina ta, chiar daca esti un sofer incepator. Vei ajunge sa economisesti foarte mult timp si bani daca stii cum sa-ti verifici masina pe cont propriu!

Aici intra in scena BirouConstatariDaune.ro, un centru de daune care vrea sa te tina departe de daunele din trafic. Dupa cum probabil bine stii, preventia este mai buna decat „leacul” si prin urmare, iti oferim un ghid complet pentru verificarea periodica a masinii tale!

Verificarea uleiului de motor si altor lichide/fluide

Uleiul de motor, lichidul de frana, lichidul de racire, precum si lichidul de parbriz trebuie verificate periodic pentru a avea garantia faptului ca elementele pe care acestea le gestioneaza nu se deterioreaza mai repede decat ar trebui.

Evident, in lipsa lichidului de frana sau de racire, componentele aferente functioneaza mai intens sau intr-un mod necorespunzator, accelerandu-se degradarea si deteriorarea lor. Astfel, este recomandat sa inveti cum se verifica fiecare tip de lichid – proces care poate dura ceva timp, dar care este esential pentru bunastarea masinii tale.

Din fericire, te poti baza si pe martorii de bord, in special pe cel de avertizare a uleiului, pentru a sti cand apare o probleme – si unde!

Verificarea presiunii si conditiei anvelopelor

Presiunea anvelopelor are un impact direct asupra starii si nivelului de uzura al acestora – dar si asupra consumului de combustibil. O presiune incorecta duce la deteriorarea mai rapida a anvelopelor, inclusiv la manevrare mai dificila a masinii in anumite conditii de drum.

Anvelopele uzate trebuie schimbate in timp util, mai ales in anotimpurile cu probleme (toamna, iarna) deoarece, in cazul conditiilor de drum nefavorabile, riscul de accidente creste semnificativ. Totodata, anvelopele trebuie rotite intre ele la fiecare 8-10 de mii de kilometri pentru a le asigura uzura uniforma.

Inspectarea sistemului de franare

Cand vine vorba de sistemul de franare, trebuie sa verifici periodic placutele, dar si lichidul de frana – mentionat anterior. Aceasta verificare trebuie realizata si in timpul mersului, pentru a identifica zgomote care indica probleme la nivelul sistemului de franare – scartaituri, scrasnete, vibratii atunci cand apesi frana sau un mod diferit in care aceasta se apasa.

Totodata, verificarea sistemului de franare, implicit inlocuirea lichidului de franare, previne aparitia bulelor de aer in sistemul de franare. Aceste bule pot cauza defectiuni.

Verificarea bateriei si a sistemului electric

Bateria trebuie sa fie in conditie optima, deoarece ea iti porneste, practic, masina. Cateva semne ca starea acesteia nu este una tocmai buna, anume ca bateria s-a degradat, sunt dificultati la pornirea masinii, semnale electrice care functioneaza intermitent, precum si luminile slabe – exterior sau interior.

Pe langa acestea, trebuie verificate si conexiunile bateriei – sub capota. Nu trebuie sa existe semne de coroziune sau cabluri slabite, deoarece aceste pot duce la aparitia defectiunilor de natura electrica.

Verificarea sistemului de iluminat

Periodic, trebuie sa verifici fiecare element care ilumineaza – faruri, stopuri, lumini de semnalizare, lumini de ceata, precum si luminile din interior. Orice schimbare a nivelului de iluminare, oricat de mica, trebuie luata in serios si verificata.

In cel mai bun caz, va trebui sa cureti sau sa inlocuiesti un bec. In cel mai rau caz, exista defectiuni la nivelul sistemului de iluminare – conexiuni slabe sau deteriorate sau alte probleme.

Nu uita faptul ca problemele cu farurile sau stopurile se sanctioneaza grav de catre autoritati. Este recomandat sa le verifici lunar, mai ales in anotimpurile cu putin soare (lumina naturala slaba) – toamna si iarna.

Verificarea starii parbrizului si a stergatoarelor

Vizibilitatea este vitala atunci cand te afli in spatele volanului. Aceasta este garantata, in mare parte, de parbriz, dar si de stergatoare. Oricat de buna iti este vederea, trebuie sa te asiguri ca parbrizul va fi si el mereu limpede.

In acest sens, trebuie sa verifici lamele stergatoarelor - expertii recomanda schimbarea de doua ori pe an, implicit atunci cand observi ca acestea lasa urme pe parbriz. Acesta din urma, in schimb, trebuie verificat cu atentie lunar, pentru a identifica din timp ciobituri sau fisuri care pot deveni crapaturi mai mari in timp si care pot afecta vizibilitatea in timpul drumului.

Inspectarea suspensiei si directiei

Suspensia si directia trebuie tratate cu serioziatate maxima. Acestea influenteaza in mod direct controlul, dar si confortul masinii. Semne care ar putea indica o problema sunt scartaitul, bataile si ciocaniturile, precum si senzatia de plutire a masinii la viteza mare.

Desigur, nici nu trebuie sa mentionam simptome precum trasul in stanga sau dreapta al masinii. Acest lucru trebuie verificat cat mai repede cu putinta, deoarece poate semnala o problema grava la sistemul de directie al masinii (sau alinierea gresita).

Verificarea filtrelor de aer si de combustibil

Un motor eficient este un motor fericit, care merge corespunzator si care nu te lasa la greu in trafic. Aceasta eficienta este garantata in mare parte de catre filtrele de aer si de combustibil. Filtrele protejeaza motorul de praf, reziduuri si alte particule. Daca acestea nu sunt verificate, ele se pot infunda – iar cateva efecte directe sunt consumul mai mare de combustibil, dar si scaderea eficientei/performantei motorului.

Filtrul de combustibil este chiar mai important decat cele de aer. Acesta tine departe de motor impuritatile diverse care sunt gasite in combustibil – trebuie schimbat frecvent!

Verificarea caroseriei si stratului de vopsea

Nu in ultimul rand, trebuie sa analizezi cu atentie si exteriorul masinii tale. Urmele de coroziune, deteriorare sau alte defecte aparute de nicaieri trebuie verificate pentru a fi sigur ca nu ascund probleme mai grave.

Orice dauna minora poate deveni una serioasa daca nu este gestionata cum trebuie si la timp!

Totodata, din postura de centru de daune, trebuie sa stii ca verificarea periodica a masinii mai are un rol important, dupa ce ai fost implicat intr-un accident. Mai exact, daca se gasesc probleme despre care trebuia sa stii, la nivelul masinii tale, despagubirile pot scadea in valoarea. Masina ta este responsabilitatea ta, iar in anumite situatii si cazuri, lipsa de grija si neatentia in timpul verificarii te pot costa!

Desigur, specialistii nostri in daune iti pot spune mai multe despre aceste lucruri. Nu ezita sa ne contactezi – fie ca ai o dauna de rezolvat, fie ca nu, este bine sa ne ai aproape!